Wielu ludzi doskonale wie o tym, że to fabryczne zawieszenia do audi, czyli to które trafia do mechanika w kartonach z logiem audi to także opcja najdroższa, najwolniej się zużywająca i najlepiej pasująca. Dodatku tego nie nabywa się po to, by dany samochód skakał na poduszkach pneumatycznych, tylko po to by zwiększyć komfort jazdy i dla kierowcy i dla pasażerów. Mowa tu dokładnie o tym, że pneumatyka nie tylko podnosi samochód, ale też i czyni go opcją bardziej komfortową, bo inaczej tłumi wstrząsy od gumowo-stalowych tulei danego samochodu. W tym tkwi zaleta tego rozwiązania fabrycznego, choć w niektórych częściach świata na dostarczenie zawieszenia tego typu czeka się tygodniami i trudno też o specjalistę, który zamontuje wszystkie części poprawnie.
Sklep Airmatic: miech audi a6 c6
Kilka prawd dodatkowych o zawieszeniu pneumatycznym
Zawieszenie pneumatyczne i w marce audi i w mercedesie to specjalne poduszki i kompresor, choć poza nim kluczowe znaczenie ma ta dodatkowa elektronika sterująca tym konkretnym zawieszeniem. w niektórych przypadkach te elektroniczne sterowniki, czyli też i rozbudowa systemów elektronicznych auta więcej kosztuje od samej mechaniki, bo to elektronika dedykowana do konkretnej marki. Dlatego też niektóre zawieszenia pneumatyczne zaliczane do tych uniwersalnych cieszą się większą popularnością, ze względu na uproszczoną sferę elektroniczną montażu, bo markowe rozwiązanie musi się w jakiś sposób porozumiewać z komputerem danego modelu bmw lub audi i w tym tkwi problem jeśli chodzi o opcję fabryczną. Najważniejszym jest jednak to, że każdy typ zawieszenia pneumatycznego podwyższa i obniża auto, czyli po niektórych drogach gruntowych można pojechać szybciej i bez obaw o to, że jakiś konar uszkodzi tłumik końcowy z nierdzewnej blachy. Podnoszenie auta to jeden plus, a drugim jest to, że poduszka pneumatyczna inaczej tłumi wibracje i do pewnego stopnia wydłuża ono żywotność pewnych części zawieszenia. Dlatego markowa pneumatyka jest zazwyczaj opcją sensowną.
Czy zawieszenie pneumatyczne faktycznie wpływa na zużywanie się wielu elementów?
Dedykowane zawieszenie pneumatyczne to rzecz jasna opcja dopracowana, bo w przypadku marki wiele zobowiązuje do dbania o reputację. Dlatego dedykowane rozwiązania są na tyle dopracowanymi, że wydłużają żywotność samych wahaczy i gumowo-stalowych elementów zawieszenia. Pozornie wydaje się to nie mieć znaczenia, ale nie należy się sugerować wymianą gumowo stalowych elementów zawieszenia w marce takiej jak Fiat, bo w przypadku audi te elementy są o wiele droższymi, w przypadku bmw jest rzecz jasna podobnie. Wiele znaczy też i to, że markowe zawieszenie pneumatyczne do audi w przypadku tych najdroższych modeli samo też jest niezwykle trwałym, czyli jedna z poduszek od tak sobie szybciej się nie zużyje. Natomiast jeśli tak się stanie ze względu na jakiś defekt produkcyjny, to wymieni ją serwis audi, po to by marka nie straciła swej wzorowej reputacji i po to by klient, który zakupił limuzynę wartą więcej niż jedno-rodzinny dwupoziomowy dom pozostał zadowolonym ze swojego auta z wieloma zwiększającymi komfort dodatkami.