5 zasad bezpiecznego i efektywnego odchudzania

0
275
5 zasad bezpiecznego i efektywnego odchudzania

Odchudzanie może być efektywne i bezpieczne pod warunkiem, że robimy to z głową. W Internecie można znaleźć mnóstwo porad dotyczących utraty nadmiarowych kilogramów, jednak nie wszystkie są dobre dla naszego zdrowia. W poniższym artykule przedstawimy 5 podstawowych zasad, dzięki którym nie zrobisz sobie krzywdy, a osiągniesz swój cel!

Właściwie dobrana dieta

Podstawowa zasada bezpiecznego, ale też skutecznego odchudzania to dobór odpowiedniej diety. Powinna być ona dostosowana do naszego wieku, wagi, stanu zdrowia i aktywności. Jeśli chodzi Ci po głowie stosowanie głodówek lub drastyczne obcięcie ilości posiłków – nie mamy dobrych wiadomości. Jest to prosta droga do efektu jojo i problemów zdrowotnych. Najlepszym rozwiązaniem, aby dobrać idealnie dietę jest skorzystanie z doradców żywieniowych czy dietetyków, jakich znajdziemy chociażby na stronie Poprawianie Odżywiania.

Pamiętaj o wodzie

Niemniej istotna od diety jest również woda. Nasz organizm składa się z wody w 60-70% i nieustannie ją tracimy. Pamiętaj, aby pić do 2 litrów wody dziennie, a w letnich miesiącach nawet więcej. Woda pomaga przyspieszyć metabolizm, a co za tym idzie – spalać tkankę tłuszczową i pozbywać się zbędnych produktów z organizmu. Warto zaopatrzyć się w niegazowaną wodę mineralną i pić ją małymi łykami. Poza wodą polecane są również napary na bazie ziół – ale wyłącznie bez cukru.

Aktywność fizyczna

Trudno wyobrazić sobie odchudzanie bez aktywności fizycznej. Planując spalanie tkanki tłuszczowej nie musisz od razu zapisywać się na siłownię i wylewać na niej siódmych potów. Co więcej, jest to nawet niewskazane – jak wszystko, również aktywność fizyczna podczas odchudzania powinna być dostosowana do naszych możliwości. Możemy skorzystać ze spacerów, basenu czy jazdy na rowerze. Już godzina dziennie aktywności co drugi dzień pozytywnie wpływa na odchudzanie. A dodatkowo – na zdrowie psychiczne i samopoczucie.

Regularność i odpowiednie tempo

Jeśli planujesz się odchudzać, w Twoim słowniku na stałe powinno zagościć pojęcie regularności i wytrwałości. Tempo odchudzania powinno być bezpieczne, a bezpieczeństwo zapewni właśnie regularność. Systematyczna aktywność fizyczna wraz z regularnym spożywaniem posiłków pozwoli schudnąć ok. pół do jednego kilograma w ciągu tygodnia. Z pozoru wydaje się to niewiele, jednak stopniowy spadek wagi chroni przed efektem jojo.

Zadbaj o komfortowy sen

Dbanie o wypoczynek i komfortowy sen wydaje się być banałem, ale wiele osób o tym niestety zapomina. Wypoczywanie i unikanie stresu to czynniki, które również wpływają na skuteczne odchudzanie. Na dobry sen wpływa pozytywne zmęczenie organizmu po nawet niezbyt długich dystansach na rowerze, spacerze czy basenie. Pamiętaj, aby dobrze się wysypiać, ponieważ problemy ze snem negatywnie odbijają się na metabolizmie i pracy układu pokarmowego.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here